måndag 1 september 2014

Köpstopp

Okej, idag kom jag hem med två nagellack (de två duokroma ur Maybelline Color Shows texturserie, Crystallize, som fanns lite prisnedsatta på Åhléns). Det ska bli de sista på ett tag hade jag tänkt. Reglerna för köpstoppet är följande: Inga fler nagellack under september. Sen ska jag ha en nagellacks-budget – har inte riktigt bestämt än, men kanske 200 kr/månad. Om budgeten även ska innefatta andra nagelprodukter som överlack, underlack, remover m.m. har jag inte heller bestämt. Jag får jobba på detaljerna.
Tanken är att jag ska använda de lack jag redan har. Dels vill jag så klart jobba mig igenom mina oanvända lack men sen vore det ju kul att gräva fram några "gamla godingar" ur gömmorna också. Jag har så mycket fint. Sen kan man ju alltid variera med flerfärgade manikyrer och enklare nail art – kommer aldrig bli en riktig nail art-tjej, men layering med glitter, svampning och prickning kan jag nog klara av. Har en del nail art-prylar liggande också.
Har jag tur kan jag kanske frigöra lite pengar till nåt annat roligt också, som kläder och smink. =) Vill ha nya ytterkläder den här vintern, till exempel. Vill även komma igång så smått med att lära mig att sminka mig och bygga upp en liten arsenal av användbar makeup till överkomliga priser – absolut inget samlande, som det blivit med nagellacken, utan jag tänker mer basprodukter och några ögonskuggor i hyfsat diskreta färger.
Nu vet jag inte om min nagellacks-shopping egentligen äter upp så jättemycket pengar, det är mest att det känns tråkigt att jag samlar på mig så mycket lack som jag inte hinner använda. Men det kan ju alltid vara bra att strukturera upp ekonomin lite överlag och hålla koll på vart pengarna tar vägen. Nagellack är väldigt mycket en impulsshopping-grej för mig så det blir att det läcker ut pengar lite här och var. Så... let's do this.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar