torsdag 18 september 2014

Peripera Nail Story GRD14

Här är det andra lacket från min Tvål-beställning, GRD14 från Periperas nagellacksserie Nail Story. Peripera är ännu ett koreanskt märke vars nagellack finns tillgängliga bl.a. på Tvål Skincares webbshop.
GRD14 är ett glitterlack med mellanstora hexglitter i olika glada färger i en klar bas. Glittren är "matta"/utan metallic-effekt (men jag tycker de mörkare gröna glittren ser lite metalliska ut)? Jag har lagt det över ett svart lack här, det verkade vara det lättaste sättet att få alla färger att framträda.
Jag gillar den här idén jättemycket, men tyvärr hade jag en del typiska glitterproblem med applikationen. Jag hade svårt att få tillräckligt med glitter på nageln, så för att kompensera tog jag jättetjocka lager vilket resulterade i trista bubblor och lång torktid. Som synes har glittren grupperat sig lite här och var medan vissa ställen är kala, som det ofta blir med lite större glitter (när det väl fastnat glitter på ett ställe vill andra glitter gärna fastna där också). Jag tror att det kanske blir lite lättare om man rör lite på flaskan (ställer den upp och ner en stund, kanske?) för att röra om glittren en stund innan man applicerar, då de har en liten tendens att sjunka till botten. (Detta var tre lager.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar