tisdag 2 september 2014

Viva la Diva #139 Ice Princess

Jag förnyade min manikyr med ett extra lager av Kicks Lavender Field och två lager av det här, Viva la Divas Ice Princess (jag tar med numret, #139, också eftersom VlD fram till ganska nyligen inte hade några namn utan bara nummer på sina lack).
Ice Princess är ett lack med silvrigt (eller...? Jag tycker mig ibland ana rosa och gröna reflexer i det) mikroglitter i en lite mjölkig bas. Jag köpte det här eftersom det såg så fint ut i flaskan även om jag anade att det inte skulle se likadant ut på nageln, vilket det verkligen inte gör – jag tror det skulle krävas väldigt många lager för att den vita tonen ens skulle låta sig anas på nageln. Men som effektlack gör det sig bra om man vill piffa upp sin manikyr med små glitter som påminner lite om ljusreflexer i snö. (Viva la Diva själva kallar det ett "glitter topcoat", så de har också tänkt sig att det ska användas ovanpå nåt annat, men det har ingen särskilt glansig finish i sig själv så överlack ovanpå kan vara en bra idé.) Det är indeed väldigt prinsessigt och fint om du frågar mig.
Såhär fint det ser ut i flaskan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar