torsdag 18 september 2014

Fett störig grej

Struntar i att lägga upp helgens manikyr då jag fick panikmåla naglarna när jag hade en halvtimma över och det inte blev jättesnyggt. Däremot fick jag ett exempel på ett fruktansvärt irriterande fenomen som jag varit med om några gånger, nämligen svartbruna fläckar på manikyren som vägrar att gå bort!
(De små blänken på nageln är inte relevanta här, det är nog små repor och kanske små skimmer från andra lack som hamnat i min SV-flaska.) Har likadan missfärgning på alla naglarna, speciellt längs med kanterna, men på tummen var det tydligast. Utöver på kanten så syns även mitt på nageln en trist mörk rand. Jag har lyckats identifiera en bov, nämligen min svarta jacka som tydligen fortfarande färgar av sig trots att jag tvättat den. När man råkar gnida naglarna mot tyget, t.ex. när man letar efter nånting i fickorna, gnuggar färgen av sig. Men har varit med om liknande även innan jag köpte jackan så det verkar finnas andra textilier eller föremål som kan färga av sig. Extra fult blir det på ljusa manikyrer (det var det som förstörde min påskmanikyr i år). Jag får väl testa att tvätta jackan igen.
Manikyren är för övrigt Viva la Diva #106. Det var inte tänkt som en blinkning till Feministiskt initiativ, jag tog bara ett lack som jag visste täckte hyfsat bra. (Men jag röstade på Fi i ett av valen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar