onsdag 10 september 2014

Green Depth i glansig version

Jag försökte få min manikyr med texturlacket Green Depth från Maybelline Color Show att bli glansig genom att dränka den i överlack. Efter fyra lager – tre lager Viva la Diva Gel Top Coat och ett lager Seche Vite – var ytan nästan helt utjämnad. Är inte jättenöjd med manikyren då färgen är lite avskavd på några av kanterna (den var redan det innan jag lade på överlack och krympningstendensena hos SV gjorde nog saken lite värre) men tänkte lägga upp ett par bilder i alla fall.

Ber om ursäkt för de slarviga bilderna med oinsmorda torra nagelband och skräp här och var på naglarna, jag var tvungen att skynda mig att ta lite bilder när solen kom fram. Det blev i alla fall ganska fint tycker jag, och här ser man den lila färgskiftningen ganska tydligt om man bara vinklar naglarna lite i solljuset som på nedre bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar