söndag 28 december 2014

OPI Christmas Gone Plaid

På sistone har jag utvecklat nån sorts förkärlek för OPI, som jag tidigare har tyckt varit alldeles för dyrt. Det är väl mycket "lyxfaktorn" i att äga nåt lite exklusivare som lockar (jo, jag vet att det är långt ifrån det dyraste nagellacket som finns i butik men för mig är ett ordinariepris på 155 kr ganska mycket och flaskorna känns lyxiga). Jag har införskaffat tre lack ur årets julkollektion och detta är ett av dem, Christmas Gone Plaid.
(Ja, mina naglar är jättedammiga på bilden, så störigt!) Christmas Gone Plaid är en mörkgrön crème, lite British Racing Green-aktigt. I flaskan syns det tydligt att den är grön (en ganska neutral grön ton tror jag, varken blå- eller gulaktig?), speciellt eftersom pigmentet tenderar att separera sig lite i flaskan så att lacket blir ljusare i botten. På nageln blir den dock ett sånt där typiskt "nästan svart" lack där färgen bara syns i stark belysning, vilket jag egentligen inte är ett jättefan av. Färgen är dock unik i min samling och har ganska bra lackegenskaper, och jag har vissa planer på att använda den för lager-på-lagermanikyrer (layering), så jag ångrar inte inköpet. (Får dock erkänna att jag inte kommer så bra överens med OPI:s lite bredare, rakt avskurna pensel.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar