lördag 27 december 2014

Julnaglar #2: Rött med guldglitterkant

Detta var min manikyr på julafton i år. Basen är ett rött crèmelack, The Red från Gina Tricot. Ovanpå på det har jag gjort glitterkanter med Glitzy Gold från Miyo Nailed It!.
Det här är en lätt typ av nail art för den som (i likhet med mig) har lite dåligt självförtroende. Fransk manikyr med kanten gjord av ett glitterlack blir lite mer förlåtande eftersom glittret inte är heltäckande. Då behöver man inte få till kanten lika perfekt.
Gällande lackerna jag använt: The Red är ett helt okej standardrött lack. Nyansen är ganska neutral (varken kall eller varm), mättad och lite mörkare (en bit ifrån att vara klarröd men absolut inte mörkröd) och lackegenskaperna är helt klart godkända. Glitzy Gold är ganska tätt packad med guldigt mikroglitter och innehåller även lite större guldglitter som eventuellt är lite genomskinliga eller nåt? Jag vet inte, nåt annorlunda är det med det det här glittret, det är liksom inte bara standardglitter. Väldigt fint i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar