måndag 15 december 2014

Gina Tricot Disco Fever

Försöker ha glittriga naglar så mycket som möjligt så här inför jul, är dålig på att använda mina glitterlack annars. När jag skulle måla naglarna nu senast föll valet på Disco Fever från Gina Tricot:
Denna glitterbomb ser väldigt spännande ut i flaskan. Det har helt klart holografiskt silverglitter och blått vanligt metalliskt glitter i två olika storlekar, alla hexformade. I övrigt innehåller det vad jag tror är nån sorts silvriga foil-partiklar som även skiftar lite i en blek guldton? Jag hade testat det tidigare och visste att det inte kan fås att täcka på egen hand, och jag valde att lägga det ovanpå ett grått lack den här gången. Blev inte helt nöjd med det – det ser fint ut när glittret och skimret fångar ljuset på rätt sätt men när man ser det gråa igenom ser det lite halvtrist ut tycker jag. Funderar på att lägga det över svart nästa gång, eller kanske över silvrig foil? (Detta var fyra lager ovanpå grått, antalet lager kan väl varieras beroende på önskad effekt.)
Vet inte om denna bild tillför så mycket men alltid kul när man får till det så där med skärpedjupet. Om jag lyckas få en solbild av manikyren ska jag lägga till den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar