lördag 13 december 2014

Gallery Colours Black Sparkle

På väg till arbetsmarknadsåtgärden fick jag ett par solbilder på innevarande manikyr så jag tänkte visa den. Den är gjord med Black Sparkle (#447) från märket Gallery Colours.
(Usch vad trista mina nagelband på långfingret ser ut, förlåt. Ibland märker jag inte sånt där innan jag ser det i närbild.) Gallery Colours är tydligen ett engelskt märke om man ska tro texten på flaskan, det såldes på det numera nerlagda Klädjätten i Skäggetorp centrum för 29 kr/st men har sett det på ett par andra ställen. Black Sparkle är en variation på konceptet rött glitter i svart, lite genomskinlig bas. Just den här varianten har mikroglitter och aningens större glitter. Fint.
Jag har målat två lager över ett svart crèmelack, som visade sig ha torkat ihop så illa att det var som att måla med tjära ungefär. Jag hade nog kunnat skippa det och måla ett par extra lager av Black Sparkle i stället, det är inte supergenomskinligt. Utöver det har jag två lager överlack (Viva la Diva Gel Top Coat + Seche Vite). Den lilla glittriga röda stjärn-dekalen på långfingret var ett försök att dölja en liten skavank, vet inte om det blev så mycket snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar