tisdag 6 januari 2015

Maybelline Colorshow Pink Punk

Idag bär jag ännu ett reafynd, Pink Punk från Maybelline Colorshows LE-serie med halvmatta lack, Vinyl. Jag har dock lagt topplack ovanpå för en blank finish.
Jag köpte detta för att jag (mig veterligen) inte har nåt crèmelack i just den här rosatonade röda nyansen. Jag antar att hallonrött är en ganska bra beskrivning (jag upplever färgen som lite mörkare och rödare än på bilden), och färgen är smickrande på mig och lite lagom oväntad sådär. Rött är ju ganska klassiskt men – tja, den är ändå inte vilken röd som helst liksom. Funderar på att ha "klassisk månad" i januari, så jag får nåt tillfälle att ha alla mina röda och rosa lack som ofta blir nedprioriterade... vi får se.
Angående den gummiaktiga halvmatta "vinyl"-finishen (fast jag associerar nog vinyl mer med blank finish, LP-skivor brukar väl vara ganska glansiga?) som var det främsta marknadsförings-argumentet för de här lacken så brukar jag mest tycka att sån finish känns som en småtrist halvmesyr så jag använde överlack som vanligt. Men jag tyckte ändå det såg lite coolt ut innan jag tog överlack på så... nästa gång kanske? Jag tog inga bilder av Pink Punk utan överlack men här är Little Miss Consumers bilder av Vinyl-lacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar