tisdag 19 augusti 2014

Skin Food Green Tea Milk Shake

Har varit inne en del på Tvål Skincares hemsida och spanat, mer på den roliga sektionen med importerade koreanska nagellack än på den egenproducerade hudvården (även om hudvårdsprodukterna också ser spännande ut och verkar vara omtyckta). Det här har jag varit sugen på ett tag och i fredags när jag såg att det bara fanns en flaska kvar i lager beställde jag det och två andra lack som såg fina ut. På måndagen kom världens gulligaste paket i posten med mina lack och några små freebies, allt fint inslaget i silkespapper.
Basen i Green Tea Milk Shake (hittar inte namnet nånstans på flaskan, men det var så det stod listat på hemsidan) är ett crèmelack i en sorts smutsig mintgrön eller sjöskumsgrön nyans. Lacket innehåller lite större hexglitter i kopparrosa och klarblått och små glitter i olika färger (jag tycker mig se silver, guld, koppar och flera nyanser av grönt). Basfärgen är lite genomskinlig, förmodligen för att glittret ska kunna lysa igenom sådär snyggt och ge en 3D-effekt. Det var lätt att måla med i övrigt.
Och japp, flaskan är formad som en nappflaska -- jag är ingen förpackningsfetischist, men det är onekligen en kul idé. Helt klart det gulligaste jag har i min samling. Detta lack tillhör en serie med liknande lack i olika färger, Milk Shake Nail. Jag gillade det här mest för att det rosa glittret passar så fint ihop med den gröna basfärgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar