söndag 10 augusti 2014

Maybelline Color Show Superpower Blue

Edit: Nu tog jag av den här färgen, och fy faaaaan vad den färgade av sig på naglarna! Har aldrig sett nåt värre. Mina naglar är helt blåflammiga nu, jag kommer inte kunna gå utan nagellack förrän det har vuxit ut.
Idag bär jag Superpower Blue från Maybellines Color Show-linje. En sorts påfågelblå/petrolblå nyans med crèmefinish.
Jag/kameran lyckades inte jättebra med färgåtergivningen, man får föreställa sig den lite mer grönaktig och tydligt petrolfärgad. Såna här nyanser är hursomhelst en favorit, och de känns lite höstiga också. Petrol är ju en sån där typisk klyschig färg som brukar dyka upp i postorderkatalogerna på hösten (tillsammans med senapsgult och rostrött). Bra formula på den här -- hade inga större problem med att få den att täcka på två lager, även om den hade en liiiten tendens till kala fläckar om man målar på ett ställe där man redan har målat, liksom. (Köpt på Åhléns för 39 pix vilket är ordinarie pris.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar