söndag 22 juni 2014

Revlon Chroma Chameleon Aquamarine

Hej, idag har jag en duokrom att visa, nämligen Aquamarine från Revlons duokromserie Chroma Chameleon. De här lacken såldes för några månader sen på Rusta i Tornby (vet ej om de finns kvar, har inte varit där på ett tag) och jag plockade upp två stycken. Här i molnigt ljus:
Lacket har finmalet skimmer som skiftar mellan turkost och lila, där det turkosa syns mest och det lila skymtar fram vid mindre vinklar, i en mörk blågrå bas. Det är inte särskilt täckande så jag har målat tre lager av det ovanpå ett crèmelack som matchade grundfärgen hyfsat bra.
Ovan i solljus. Tror inte att den duokroma effekten kommer fram alls i bilden. Nedan försökte jag fånga det lila på bild genom att vinkla naglarna men det lyckades inte så jättebra tycker jag.
Mitt allmänna omdöme är att det mest känns som ett fint, lite dämpat turkost skimmerlack och duokromeffekten blir som en liten bonus. Den är verkligen inte helt osynlig på nageln, men lite för subtil för att kännas så där jättespännande. Inte jättekul lackegenskaper -- lite synliga penseldrag (som man får räkna med när det gäller finmalet skimmer), på högerhanden lyckades jag få en hel del bubblor, och p.g.a. den lite långa torktiden samt min egen klantighet hann jag få några hack och märken också.

2 kommentarer: