onsdag 2 juli 2014

Depend #410

Idag bär jag Depend #410, det ljuslila lacket från sommarkollektionen. Jag saknade ett ljust pastelligt lila i samlingen, så det fick bli ett köp.
Isigt och fint, kan inte säga så mycket mer om färgen. Jag tycker mig ana en liten smutsighet/gråton i lacket också vilket är coolt. Ljusa lack brukar ju vara något av en pärs att applicera och det här var inte heller särskilt bra, men inte det värsta jag varit med om. Jag tror jag tog fyra lager, som jag försökte göra så tunna som möjligt men jag hade problem med att få rätt mängd på penseln. Det var väldigt tjockt, på gränsen till trådigt faktiskt.
Sen tog jag lite glitter på. Har använt ett lager var av två olika glitter -- Depend #335 och H&M Diamond Sprinkles (där det senare är en miniflaska som kostade 10 kr och utöver hologlitter även har vanliga hexformade silverglitter).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar