söndag 6 juli 2014

Lumene Gloss & Care Farewells

Det här är ännu ett lack från Lumenes indragna linje Gloss & Care som jag hittade i en realåda på ÖoB, Farewells.
Ett ganska mörkt rödbrunt lack, lite som kidneybönor i färgen (torkar mörkare än flaskfärg). Det är hyfsat täckande -- det täcker nog på två lager om man målar noggrant, men jag fick ta ett tredje för att täcka över små misstag här och var.
Sanningen är att jag mycket köpte lacket för namnets skull (färgen är inte min bag egentligen, även om det alltid är kul att testa nåt annorlunda). Det är nåt roligt med att döpa ett nagellack till nåt så melodramatiskt som "Farewells" (eller "Hyvästit" som det även står på finska under). Känns som om det är tänkt att man ska ha detta när man står och vinkar farväl till sin älskade på nån perrong. Jag uppskattar den här dramatiska stilen som en kontrast till de skojsiga ordvitsarna på amerikanska lack.
Här gjorde jag ett försök till halvmånemanikyr med OPI Golden Eye:
Blev ändå lite fint. Ska testa fler halvmånemanikyrer i andra färger nån gång, det känns som en nivå av nail art jag kan klara av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar