måndag 16 juni 2014

Sensinity #63

Neonfärger är alltid kul och brukar vara mer aktuella på sommaren. Jag köpte några neonfärger av märket Sensinity häromdagen och har nu, efter några nagellacksfria dagar, målat naglarna med orangea #63. Min kamera kom inte så bra överens med färgen men här är en halvbra bild i alla fall (lite hemmaretuscherad p.g.a. trista nagelband):
En klassisk orange neon. Lackegenskaperna var kanske inte sensationella men jag har varit med om värre när det gäller neon. Den är inte sådär hysteriskt genomskinlig som en del neoner kan vara (en del av dem blir nästan som att måla med en tuschpenna). Jag tror att det kanske är lite vitt pigment i den också, så man behöver inte grunda med vitt. Det här är fyra lager + SV. Som alla lack från Sensinity är detta ett doftlack och det ska dofta "Naranja", apelsin, enligt etiketten. Jag märker dock knappt av doften alls vilket är en fördel för mig.
Här kommer en bonusbild, tagen i gryningsljus med ganska kort exponering. Jag tyckte att neon-glöden i färgen kom fram lite tydligare här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar