söndag 4 maj 2014

Sensinity #48

I natt lackade jag naglarna med Sensinity #48, ett rosa/lila doftlack med neonpigment. Doften på det här är "Rosas" (texten på flaskan är på spanska).
Den här ser rejält olika ut i olika ljus. I inomhusbelysning såg den ut som en lite mörkare rödlila, men i dagsljuset som är rikare på UV-strålning blir den mer av en chockrosa med en hel del neon-glöd. Bilden, tagen vid fönstret i molnigt dagsljus, visar nåt sorts mellanting tror jag (det där med att fota neonfärger är ju lite knepigt).
Jag gillar den skarpt, har saknat en neonlila i samlingen och den här var dessutom ganska oproblematisk att måla med. Fick ta fyra lager, men det är egentligen inte så många för att vara jag och neonlack brukar ju vara ganska genomskinliga. Jag, som annars inte är ett fan av doftlack, stör mig inte ens så mycket på doften som är typiskt ros-parfymig och ganska diskret. Jag har som vanligt SV ovanpå här, utan överlack blir finishen lite halvmatt som det brukar vara med neonfärger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar