måndag 19 maj 2014

Miyo Nailed It! Summer

Jag fortsätter att jobba mig igenom mina oanvända lack. Var inte jätteinspirerad i mitt val den här gången, men jag tänkte att korall kanske kunde vara trevligt så här års så det fick bli Summer från Miyo Nailed It!. (Namnet passar bra i alla fall, det känns verkligen som att sommaren har börjat på riktigt de senaste dagarna.)
En lite softad korallfärg. Fint -- ibland räcker det bra med fint. Själva lacket var okej att måla med, men jag hade en del problem med penseln som liksom var snedställd. Jag har testat ett lack från det här märket tidigare och där var penseln inte sån, så det kanske bara är ett produktionsfel. Jag har 5 lager här (vilket visserligen inte är särskilt många för mig, jag tycks aldrig komma undan med två lager). Det var inte jättetäckande och p.g.a. penseln var det lite svårt att få det jämnt.

2 kommentarer: