tisdag 23 april 2013

röda naglar med glitter

Igår ville jag ha klarröda naglar så jag tog det jag hade, Depend 036 (rekommenderas inte då den är onödigt dåligt pigmenterad, om de inte har ändrat formulan sen jag köpte mitt ex). I efterhand har jag målat på nåt glitterlack som H&M släppte i en av sina små kollektioner utanför den ordinarie nagellackslinjen för nåt år sen, Spark Me Up står det på den lilla 3.2-millilitersflaskan.
Glitterpartiklarna är i silver, blått, turkost och rött och i lite olika storlekar. De glittrar inte så mycket, utan blir snarare som små reflekterande spegelskärvor som ligger platt på ytan och ger lite konfettikänsla. Manikyren kom till lite som en eftertanke men blev ändå ganska fin tycker jag. Lite festlig och glad liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar