lördag 6 april 2013

naglar i blått och guld

Har tyvärr ingen bättre bild än den här i lampljus, men det här var en av mina mer lyckade manikyrer på sistone tyckte jag. Grundfärgen är Blue Ice från Gina Tricots sminklinje. Jag vet inte om de säljer den fortfarande, men den är bland det snyggaste man kan ha på naglarna tycker jag, riktigt klarblå åt det turkosa hållet med lite blått skimmer.
Dekorationen är gjord med ett nail art-kit som jag fick i present nyligen. Kitet innehåller två kombinerade nagelpennor och behållare med små dekorationsstenar, i det här fallet en i svart med svarta stenar och en i guld med gula stenar. Pennan funkar så att det är ett litet rör i ena ändan (som på en stiftpenna ungefär) som man klämmer ut nagellack genom. När jag väl fattade hur det funkade gick den rätt lätt att jobba med. Pennan funkar även som vanligt nagellack med pensel, stiftet sitter liksom i korken.
Jag blev nöjd med det guldiga mönstret jag fick till, men jag var lite kluven till den lilla stenen i mitten, den kändes som en konstig utväxt på nageln. Är inte van vid 3D-dekorationer. Mamma hade hittat kitet i en giftshop på ett museum av alla ställen, men det stod en webbadress på paketet och det är tydligen ett brittiskt företag som säljer småprylar och presentartiklar av olika slag. De hade en del nagelprylar och den här typen av pennor fanns i många olika färger, både ensamma och i kit. Blev förstås lite sugen, som den skata jag är, men det får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar