måndag 3 november 2014

Depend #424

Här är ännu ett lack från Depends ganska lyckade höstkollektion 2014, #424.
En ganska mörk, ganska kall, ganska omättad blå i skimrig finish med klar dragning åt det frostiga hållet. Det är svårt att helt undvika penseldragsmärken här, men så länge man är noggrann med hur man målar (försök måla i samma riktning och i hela drag från nagelbandet till nagelkanten) så tycker jag det ser okej ut. Men då är jag absolut inte den mest inbitna frost-hataren därute, kan rentav tycka att frostfinish ser coolt ut ibland, och det här var faktiskt ganska snyggt om du frågar mig. Formulan var lite småknepig, jag kom inte riktigt underfund med hur mycket lack jag skulle ta på penseln så det här är ett tunnare, ojämnt lager och sen ett väldigt tjockt.
Ska nu försöka lägga till mig på Blå måndag som hålls av bloggaren Makeupbyblowfish.

2 kommentarer: