tisdag 7 oktober 2014

Nordic Cap #62

Ibland dyker det upp nya uppsättningar lack i Nordic Caps ställ på Willys. (Jag antar att de släpper "kollektioner" som de flesta andra märken, men på deras hemsida står det inget om det utan bara att det finns elva lack i hela sortimentet så de har väl glömt uppdatera.) Detta, #62, tyckte jag såg lite annorlunda och kul ut.
Gulgrönt med lite neonkänsla och gult skimmer. Naglarna ser ut som små radioaktiva Granny Smith-äpplen, what's not to like liksom. Skimret är lite frostigt och färgen är inte så smickrande på mig då den tar fram de röda tonerna i huden, men det är definitivt kul och fint i alla fall. Det krävde sina fem lager för att få det så täckande och jämnt som jag ville ha det och är tjockt i konsistensen, men när lacket kostar en tia kan jag ha överseende med sånt.
Den suddiga bilden ovan är tagen i molnigt väder eftersom det varit lite dåligt med direkt solljus de senaste dagarna, här är en bild i lysrörsljus också. Färgen är klarare och lite mindre gul där vilket stämmer med verkligheten (att den ser annorlunda ut i lysrörsljus, alltså) även om färgåtergivningen kanske inte är perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar