tisdag 29 april 2014

H&M Cream Blue

Hej igen. Jag har varit lite stressad och sånt, och råkade dessutom bryta av en nagel ganska illa häromveckan. Hade rekordlånga naglar med typ en halv centimeter fri kant och bröt av hela den fria kanten TJOFF precis vid nagellinjen. De översta lagren bröts av ännu lite längre ner så kanten på den nageln är skadad. Jag klippte och filade ner resten av naglarna som jag brukar när sånt händer, gillar inte den ojämna looken och silk wraps och sånt kan jag inte (annars ser ju den här lagningstekniken bra ut, känsliga varnas). Här är i alla fall Cream Blue från H&M.
Det är en ganska mörk petrolblå (grönare i verkligheten) jelly/crelly i en söt flaska med en liten teckning på korken. Flaskan rymmer 8 ml och levererades i ett tvåpack med ett blått glitterlack som det är meningen att man ska ha över (men jag tror att jag har en bättre idé för glitter-layering med det här lacket, får se om det blir av). Jag använde 5 lager från början (hade nog inte riktigt behövts så många men jag klantade mig och fick några hack i färgen som jag försökte dölja med fler lager), och sen la jag på ett extra lager inför fotograferingen eftersom manikyren hade hunnit bli lite skadad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar