måndag 31 mars 2014

IsaDora China Nail Art Chopsticks

Jag köpte nyligen två lack ur IsaDora:s strängglitter-serie China Nail Art (som har nån sorts oklart Fjärran Östern-tema). Jag trodde att de var på halva priset men det visade sig vara fel när jag kom fram till kassan. Jag köper sällan IsaDora annars p.g.a. det ofördelaktiga priset och de här lacken ville jag mest ha för deras kitschfaktor så det var väl lite onödigt att punga upp 70 spänn styck för dem. Här är hursomhelst den helvita varianten, Chopsticks, ovanpå min tidigare manikyr med Depend #399.
(Lite fula rester av överlack på nagelbanden, jag vet.) Jag tyckte ändå det blev lite charmigt. Får nån sorts känsla av mönstrat tyg från 80-talet. Det var inte jättekul att applicera -- det är svårt att få glittren att "fastna" på nageln trots att lacket är tätt packat med glitter och det blir gärna ojämn fördelning med klungor av glitter här och var när man väl lyckats få hyfsat många på nageln. Glittren vill gärna rikta sig i penseldragens riktning snarare än spreta åt olika håll och det är lätt hänt att man får glitter som sticker upp eller ut från nagelkanten (det gäller att ha en tandpetare eller liknande till hands och peta ner dem medan lacket är vått). Som sagt, inte riktigt värt 70 spänn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar