söndag 16 februari 2014

Miyo Nailed It! Baby Blue

Miyo är ett sminkmärke som dyker upp här och där, jag har sett det i en ICA Maxi-butik och just det här är inköpt på Parelle här i Linköping där de reades ut. Nagellackslinjen heter Nailed It! och kostar normalt 39 kr för 8 ml. Det här är den första jag testat på naglarna, Baby Blue.

En ljusblå som är ganska neutral tror jag, varken åt det lila eller det gröna hållet. Det här är på nåt sätt en sommarfärg för mig och jag tror den skulle vara jättefin på solbrända händer, men den är fin så här också. Med pastellfärger förväntar man sig förstås en problematisk applicering, och visst krävde lacket ett rejält antal lager (jag tog sex lager tror jag), men det var ändå inte så farligt. Det var den typen av pastellack som inte är jättepigmenterat utan man bygger upp färgen allteftersom, vilket jag föredrar. Den torkade dessutom fort så antalet lager var inget jätteproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar