lördag 16 mars 2013

veckans unn

I morgon är det Saint Patricks Day och det är även min födelsedag. Detta var nog väldigt viktigt för mig när jag var yngre eftersom jag hade dille på allt som hade med Irland att göra när jag var ca 11-15 år gammal, hihi. Hela den grejen är nog det närmaste en "nörd" jag nånsin har varit.
Hursomhelst, mina livsomständigheter är ju inte de bästa just nu och jag är lite stressad, men jag låter mig själv andas ut en smula de här dagarna och "unna mig nåt trevligt". Just nu sitter jag och lyssnar på Clannad som är ett irländskt band som jag lyssnade mycket på under den tiden. Har druckit en kanna te och ätit godis för en stund sen, pluggat lite, tagit en huvudvärkstablett och ska snart börja fixa middag.
Igår tog jag en liten runda på stan och köpte bl.a. två nagellack på H&M. Det är nån specialserie med glitter-/effecktlack de har inne nu som kostar 39 kr styck. Det ena var mörkblått med mängder av små prismatiska strängglitter och såg jättefint ut i flaskan. Det andra var genomskinligt och lite mjölkigt med opalescerande plastflingor. Det senare har jag på mig nu, ovanpå grönt för att hedra Saint Pats:

Det var lite svårt att fånga de fina färgskiftningarna på bild, och man ser att några av flakesen ser smutsigt alggröna ut när man tittar på dem ur en del vinklar och att manikyren har små fula bubblor här och var. Det var ganska svårt att fördela flagorna jämnt över naglarna och jag tog tjocka lager för att ens få med några på penseln. Är hursomhelst nöjd, har inga liknande lack sen tidigare och det är verkligen lite härlig My Little Pony-estetik över det här.

Här är ett grönt foillack jag hade tidigare i veckan. Av märket "Pretty Woman" (lol) som t.ex. ICA Maxi köper in partier av ibland. Det är inte riktigt lika blåaktigt i verkligheten.

2 kommentarer:

  1. Vad lustigt, jag köpte också ett såntnagellack i mataffären i veckan. Ett rosa, på Willys. Målade på det igår och det blev riktigt snyggt! Ska kika efter det blåa nästa gång jag är där, det var ju asfint!

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren, kameran ljuger lite men det är rätt så snyggt i verkligheten också.

    SvaraRadera