tisdag 19 april 2016

Slutresultat

 När jag blekt kjolen färgade jag den med Dylons maskinfärg i turkosblåa Bahama Blue (så fin färg, vattnet ser fantastiskt ut i tvättmaskinen när man håller på). Mönstret antog som synes en murrig grönaktig färg, då det blekts till en gulaktig nyans tidigare. Har även satt in en ny snodd i midjan i form av turkos fallskärmslina jag hittade på Panduro, blev väldigt nöjd med färgmatchningen där.
I ärlighetens namn är väl inte detta det färgningsexperiment jag varit mest nöjd med, speciellt med tanke på hur mycket resurser som gått åt. Färgen blev väl inte riktigt lika intensiv som jag hoppats på (men det blir den ju aldrig), det enligt mig ganska fult ritade mönstret syns fortfarande och har en märklig färg. Men jag har lärt mig en hel del om blekning (har redan ännu ett litet projekt på lut...) och jag tycker inte sämre om kjolen nu än tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar