onsdag 5 juni 2013

nytt försök med syrup-manikyr

Testade att göra syrup-manikyren igen, denna gång med Wine Shimmer ur serien Maybelline Colorama. Det är en jelly i nån sorts djup hallonröd färg med små prismatiska mikroglitter. Jag hittade det här i nån realåda. Så här blev det:
Kanske inte helt lyckat, men jag är ändå hyfsat nöjd, mest för att lacket i sig själv är väldigt snyggt -- snyggare i verkligheten än på bilden. Jag blev lite darrig på handen när jag skulle lägga det sista lagret, så det blev lite ojämnt och linjen vid nagelbandet blev för hackig. Så jag kunde inte låta bli att "förbättra" lite i efterhand genom att dutta på lite mer nagellack där jag tyckte att det behövdes, vilket förstörde gradientkänslan lite. Men jag är inte så perfektionistisk och det här känns tillräckligt kul för att behålla ett par dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar